از جمله کالاهای اساسی بشر که هیچ جایگزینی برای آن نمی توان ارائه داد مسکن می باشد . در واقع هدف از خرید مسکن داشتن سرپناهی امن و محیطی آرام برای زندگی می باشد.
متاسفانه در برخی از آپارتمان ها به دلیل خصوصیات اخلاقی متفاوت این امر مهیا نمی شود و فرد در مدت زمان کمی اقدام به تعویض واحد مسکونی می نماید.
پس دقت داشته باشید قبل از خرید آپارتمان از خصوصیات اخلاقی همسایه ها شناخت کامل را داشته باشید.
عوامل تاثیر گذار برقیمت مسکن افزایش قیمت مصالح می باشد و چند برابر شدن قیمت برخی مصالح ساختمانی تاثیر زیادی بر قیمت مسکن داشته است.
یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن وجود افراد فرصت طلب در این زمینه می باشد که با سرمایه گذاری در این بخش در مدت زمان کوتاهی سود زیادی را نصیب خود کرده اند.
ارائه مسکن مهر و مسکن دولتی از نمونه اقدامات مهم در زمینه اصلاح قیمت مسکن می باشد تا تقاضا برای خرید مسکن را کاهش دهد.
افزایش جمعیت و مهاجرت به شهرها باعث گسترش آپارتمان ها شده است به طوری که دیگر در کمتر مناطقی خانه های قدیمی یک طبقه مشاهده می شود.
آپارتمان ها در واقع ساختمان های چند طبقه ای می باشند که بر روی هم بنا شده اند و قیمتی پایین تر از خانه های مسکونی دارند.
اگر به فکر سرمایه گذاری در این بازار هستید همواره توصیه می شود اطلاعات لازم را کسب نمایید چرا که برخی مناطق به دلایل خاصی کم تر مورد خرید و فروش قرار می گیرند و شما را موقع فروش با مشکلاتی مواجه می سازند.
قیمت آپارتمان در مقایسه با خانه های شخصی ساز ارزان تر می باشد و به همین جهت اکثر افراد اقدام به خرید آپارتمان می کنند.
اگر شما هم جزء افرادی هستید که برای تامین مسکن مورد نیاز خود اقدام به خرید آپارتمان می کنید و اطلاعات لازم را در این زمینه ندارید می توانید با مشاوران و کارشناسان معتبر در این زمینه مشورت نمایید.
همواره خرید آپارتمان در حاشیه شهرها با مشکلاتی همراه است که از جمله آنها می توان به نبود امکانات رفاهی و تفریحی اشاره نمود.
وجود آپارتمان های خالی در سطح شهرها هم چنان نشان از قیمت بالای این واحدهای خالی دارد به طوری که افراد بودجه لازم برای خرید مسکن مورد نظر را ندارند.
ارائه تسهیلات بانکی بلند مدت می تواند قدرت خرید افراد را برای خرید مسکن افزایش دهد.
یکی از راهکارهای مهم در کاهش قیمت مسکن تعین بودجه به انبوه سازان می باشد به طوری که آنها را موظف به تامین مسکن ارزان قیمت برای قشر کم درآمد نماید.

در این صورت به دلیل کاهش تقاضا برای خرید مسکن می توان تا حدودی شاهد شکسته شدن قیمت مسکن بود.