پورتال املاک و مستغلات

پورتال تخصصی املاک و مستغلات

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

نکاتی درباره خرید آپارتمان

از جمله کالاهای اساسی بشر که هیچ جایگزینی برای آن نمی توان ارائه داد مسکن می باشد . در واقع هدف از خرید مسکن داشتن سرپناهی امن و محیطی آرام برای زندگی می باشد.
متاسفانه در برخی از آپارتمان ها به دلیل خصوصیات اخلاقی متفاوت این امر مهیا نمی شود و فرد در مدت زمان کمی اقدام به تعویض واحد مسکونی می نماید.
پس دقت داشته باشید قبل از خرید آپارتمان از خصوصیات اخلاقی همسایه ها شناخت کامل را داشته باشید.
عوامل تاثیر گذار برقیمت مسکن افزایش قیمت مصالح می باشد و چند برابر شدن قیمت برخی مصالح ساختمانی تاثیر زیادی بر قیمت مسکن داشته است.
یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن وجود افراد فرصت طلب در این زمینه می باشد که با سرمایه گذاری در این بخش در مدت زمان کوتاهی سود زیادی را نصیب خود کرده اند.
ارائه مسکن مهر و مسکن دولتی از نمونه اقدامات مهم در زمینه اصلاح قیمت مسکن می باشد تا تقاضا برای خرید مسکن را کاهش دهد.
افزایش جمعیت و مهاجرت به شهرها باعث گسترش آپارتمان ها شده است به طوری که دیگر در کمتر مناطقی خانه های قدیمی یک طبقه مشاهده می شود.
آپارتمان ها در واقع ساختمان های چند طبقه ای می باشند که بر روی هم بنا شده اند و قیمتی پایین تر از خانه های مسکونی دارند.
اگر به فکر سرمایه گذاری در این بازار هستید همواره توصیه می شود اطلاعات لازم را کسب نمایید چرا که برخی مناطق به دلایل خاصی کم تر مورد خرید و فروش قرار می گیرند و شما را موقع فروش با مشکلاتی مواجه می سازند.
قیمت آپارتمان در مقایسه با خانه های شخصی ساز ارزان تر می باشد و به همین جهت اکثر افراد اقدام به خرید آپارتمان می کنند.
اگر شما هم جزء افرادی هستید که برای تامین مسکن مورد نیاز خود اقدام به خرید آپارتمان می کنید و اطلاعات لازم را در این زمینه ندارید می توانید با مشاوران و کارشناسان معتبر در این زمینه مشورت نمایید.
همواره خرید آپارتمان در حاشیه شهرها با مشکلاتی همراه است که از جمله آنها می توان به نبود امکانات رفاهی و تفریحی اشاره نمود.
وجود آپارتمان های خالی در سطح شهرها هم چنان نشان از قیمت بالای این واحدهای خالی دارد به طوری که افراد بودجه لازم برای خرید مسکن مورد نظر را ندارند.
ارائه تسهیلات بانکی بلند مدت می تواند قدرت خرید افراد را برای خرید مسکن افزایش دهد.
یکی از راهکارهای مهم در کاهش قیمت مسکن تعین بودجه به انبوه سازان می باشد به طوری که آنها را موظف به تامین مسکن ارزان قیمت برای قشر کم درآمد نماید.

در این صورت به دلیل کاهش تقاضا برای خرید مسکن می توان تا حدودی شاهد شکسته شدن قیمت مسکن بود.


 

۲۲ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
املاک مستغلات

رکورد بازار مسکن

رکورد بازار مسکن همواره حاکی از قیمت بالای آن می باشد به نحوی که بیش تر کاسبان این بازار از این بازار آشفته نگران بوده و در حال حاضر اقدام به خرید ملک نمی نمایند.
قیمت های ارائه شده برای مسکن امروزه بسیار بالاتر از حد تصور می باشد که این قیمت های در مراکز شهر چندین برابر بیشتر از حاشیه شهرها می باشد.
همواره وجود افراد فرصت طلب برای سرمایه گذاری در مسکن  و برداشت سود بالا در مدت زمان کوتاه از یک طرف و بالا رفتن قیمت مصالح از طرف دیگر باعث گران شدن این کالای اساسی شده است.
اگر بودجه لازم برای خرید خانه را داشته باشید ممکن است بین خرید آپارتمان و مسکن دچار شک و تردید شوید.
اگر خانه مسکونی را برای خرید خود انتخاب نمایید می توانید از ویژگی های منحصر به فرد آن استفاده نمایید.
می توانید منزل خود را برحسب اولویت و علاقه مندی طراحی نمایید.
اگر دارای حیاط باشد می توانید نسبت به کاشت درخت در آن اقدام نمایید.
می توان تعداد طبقات بیش تری را به منزل مسکونی خود اضافه نمایید.
برای ساخت و ساز و تعمیرات لازم نیست نگران کسب رضایت همسایه ها باشید.
ولی اگر آپارتمان را برای خرید خود انتخاب نمایید همواره باید به برخی اصول پایبند باشید.
در آپارتمان ها درب اصلی،پارکینگ، راه پله و در برخی موارد امتیازات آپارتمان ها به طور مشترک می باشد و برای تغییرات در این بخش ها باید با رضایت همسایگان را جلب نمود.
اگر سر و صدای زیاد شما را آزار می دهد حدالمقدور از خرید آپارتمان هایی با طبقات و واحد های بیشتر خود داری نمایید.
برخی از آپارتمان ها از موتور خانه برای تامین گرما بهره می گیرند که هزینه نگهداری بالایی دارد که قبل از خرید آپارتمان از سالم بودن موتور خانه اطمینان حاصل نمایید.
در آپارتمان ها افراد با خصوصیات متفاوتی زندگی می کنند که جهت آسایش خود پیشنهاد می شود قبل از خرید آپارتمان از خصوصیات اخلاقی همسایه ها مطلع شوید.
اگر طبقات بالایی را برای خرید آپارتمان انتخاب نموده اید قبل از امضاء قول نامه از داشتن آسانسور اطمینان کامل را حاصل نمایید.
سند برخی آپارتمان ها در به دلیل داشتن وام در رهن بانک می باشند که اگر بودجه لازم را برای پرداخت پول واحد دارید پیشنهاد می شود از فروشنده بخواهید سند را آزاد نماید.
حالا با در نظر گرفتن شرایط ذکر شده می توانید نسبت به خرید واحد مورد نظر اقدام نمایید.


 

۱۲ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
املاک مستغلات

نکات خرید آپارتمان

خانه و آپارتمان هر دو مکانی برای آسایش و استراحت افراد می باشند که دارای تفاوت های بسیاری می باشند.
همواره یک خانه شخصی در اختیار یک فرد بود و می تواند تغییرات لازم را هر بخش آن ایجاد نمایید در حالی که برای تغییرات هر چند کوچک در آپارتمان ها باید با همسایه ها هماهنگ شد و رضایت آنها را جلب نمود.
آپارتمان ساختمانی چند طبقه می باشد که بسته به تعداد طبقات افراد متفاوتی با خصوصیات متفاوت در آن ساکن هستند که قبل از خرید آپارتمان پیشنهاد می شود شناختی از خصوصیات همسایگان آن آپارتمان بدست آورید.
آپارتمان از چندین واحد تشکیل شده که در راه پله ها، درب اصلی، پارکینگ و در برخی موارد در امتیازات آب، برق، گاز و... مشترک می باشند.
در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت خانه نسبت به آپارتمان های مسکونی افراد ترجیح می دهند آپارتمان را برای زندگی خود خریداری نمایند.
آپارتمان ها در متراژ های مختلف توسط شرکت های ساختمان سازی ساخته می شوند که برخی از آنها به دلیل متراژ کم، نیازمند هزینه کمی برای طراحی دکوراسیون و سایر لوازم جانبی می باشد.


امروزه مهندسان طراح بر آن شده اند تا با به کار گیری اصول مهندسی و خلق ایده های جدید  انواع سبک های دکوراسیون و سایرطراحی های مدرن را در اختیار ساکنین این نوع آپارتمان ها قرار دهند.
برخی افراد بابت خرید و زندگی کردن در آپارتمان نگران  هستند و تصور می کنند زندگی در آپارتمان به معنای زندگی در یک فضای بسته می باشد.
 با کمی تحقیق در باره ی دکوراسیون های آپارتمان متوجه می شوید که آپارتمان نیز مانند خانه می تواند به بهترین نحو ممکن طراحی شود و زیبایی و جذابیت آپارتمان ها هم می تواند برای ساکنین مورد پسند واقع شود.
خانه های مسکونی در واقع تحت مالکیت یک فرد می باشد ولی بر خلاف آپارتمان ممکن است به دلیل فرسوده بودن بافت از امکانات رفاهی خوبی بهره نگیرد.
اگر به فکر خرید آپارتمان مناسب با بودجه خود هستید حتما از وجود آسانسور و سند آن اطمینان حاصل نمایید.
وجود آسانسور برای آپارتمان های چند طبقه یک مزیت محسوب می شود و شما هنگام فروش آن با هیچ مشکلی مواجه نمی شوید.
هنگام خرید خانه و آپارتمان علاوه بر داشتن بودجه لازم باید دانش و تجربه کافی را نیز در این زمینه داشته باشید.
اگر تاکنون مستقیما هیچ واحد مسکونی را معامله نکردید پیشنهاد می شود از کارشناسان خبره در این زمینه استفاده نمایید.
هدف از خرید خانه تامین آسایش مورد نیاز برای خود و خانواده می باشد که بهتر است منطقه مورد نظر را در خرید آپارتمان در الویت قرار دهید .
مناظق مختلف شهرها دارای آداب و رسوم متفاوتی می باشند و ممکن است به دلیل عدم ناسازگاری با اخلاق شما مجبور به فروش واحد خود شوید.
مسکن همواره یکی از نیاز های اساسی بشر بوده است که هیچ کالای باارزشی جایگزین آن نمی باشد.
 

۰۸ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
املاک مستغلات

تغییرات بازار مسکن

مسکن به عنوان یک سرپناه امن و مکانی برای آسایش افراد از زمان های گذشته بوده است.
امروزه با گسترش فرهنگ شهرنشینی و افزایش جمعیت تقاضا برای خرید این کالای اساسی را بیشتر از گذشته کرده است.
مسکن از جمله کالاهای اساسی انسان می باشد که نمی توان جایگزینی برای آن ارائه نمود.
افزایش تقاضا برای خرید مسکن و عدم وجود زمین های مسکونی برای تاسیس مسکن مورد نیاز، کارشناسان را بر آن داشته تا خانه هایی در مجاورت هم و در طبقات بیشتر احداث نمایند که امروزه به چنین ساختمان هایی آپارتمان گفته می شود.
قیمت آپارتمان بسته به متراژ و موقعیت آن دارد و نمی توان قیمت کلی برای آن تعریف نمود.
یکی از عوامل مهم برای ثبات قیمت مسکن برگشت سرمایه به این بازار است به طوری که برخی افراد دید سرمایه گذاری به مسکن نداشته باشند.
افزایش تسهیلات بانکی برای خرید مسکن می تواند قدرت خرید افراد را برای خرید این کالای اساسی افزایش دهد.
از آنجایی که افراد به دلیل گران بودن قیمت مسکن قدرت خرید خود را از دست داده اند این بازار بزرگ را با رکود همراه ساخته است به طوری که کاهش قیمت در آینده نزدیک می تواند باعث رونق خرید و فروش این کالای اساسی باشد.


از عوامل مهم دیگردر قیمت مسکن می توان به موارد زیر اشاره نمود:


قیمت زمین : زمین داران یکی از عوامل تاثیرگذار برقیمت مسکن می باشند و از شرایط روانی و اقتصادی جامعه در تعین قیمت زمین بهره می گیرند.
هزینه ساخت وساز : از عوامل تاثیر گذار دیگربر قیمت مسکن  قیمت مصالح می باشد،افزایش قیمت آهن و.. می تواند نقش مهمی در قیمت مسکن ایفا کند.
استفاده از سازه های بتنی و فولادی در اسکلت بندی ساختمان تاثیر مستقیمی از قیمت فولاد دارند .
افزایش قیمت اجار بهاء حاکی از قیمت بالای مسکن می باشد که متاسفانه برخی افراد دید سرمایه گذاری به مسکن داشته و سرمایه خود را تبدیل به واحدهای بزرگ و مرفع کرده اند.
وجود واحدهای خالی زیاد در سطح کلانشهرها نشان دهنده عدم قدرت خرید افراد برای خرید این کالای اساسی می باشد.
یکی از راه های افزایش قدرت خرید مردم برای خرید مسکن ارائه طرح های خرید مسکن مانند مسکن ملی یا مسکن مهر می باشد.
اعطای تسهیلات به انبوع سازان و ملزم کردن آنها برای تهیه واحد های ارزان قیمت برای قشر کم در آمد می تواند میزان تقاضا را برای خرید مسکن کاهش دهد.
استفاده از مصالح با درجه کیفیت متفاوت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت مسکن داشته باشد به عنوان مثال خرید کاشی با درجه کیفیت متفاوت می تواند تاثیر زیادی بر قیمت ساختمان داشته باشد.

۰۷ خرداد ۹۹ ، ۱۲:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
املاک مستغلات

سرمایه گذاری در بازار مسکن

سرمایه گذاری در بازار مسکن همواره از از زمان های قدیم با استقبال بسیاری همراه بوده است.
در زمان های نه چندان دور با سرمایه گذاری در این بازار می توانستید سود خوبی را کسب نماید.
اما امروزه به دلیل رکورد بازارو شرایط اقتصادی این بازار از رونق افتاده است و میزان خرید و فروش در این بخش به حداقل رسیده است.
بدون شک یکی از تصمیماتی که فرد برای خود و خانواده اش می گیرد خرید مسکن می باشد به طوریکه با توجه به شرایط و بودجه خود اقدام به خرید خانه می نماید.
برای خرید خانه و ملک مناسب علاوه بر سرمایه داشتن دانش و اطلاعات در این زمینه ضروی می باشد تا در کمترین زمان ممکن ملک مناسب را خریداری نمایید و اگر دارای تجربه کافی در این زمینه نمی باشید پیشنهاد می شود با کارشناسان خبره در این زمینه مشورت نمایید.
مهم ترین نکته در خرید آپارتمان منطقه جغرافیایی آن می باشد وهر منطقه از کلانشهرها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.
دسترسی به امکانات رفاهی یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت آپارتمان می باشد عدم وجود مراکز بهداشتی، مراکز خرید،امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهرها سکونت در آن مناطق را با مشکلاتی همراه کرده است و بیشتر ساکنین به فکر مهاجرت به مراکز شهر شده اند. 
اگر مشکلات ذکر شده در مدت زمان کوتاهی حل نشوند باعث ازدحام جمعیت و تقاضا در مراکز شهر خواهیم بود که می تواند قیمت مسکن را در این مناطق به طور چشم گیری افزایش دهد.
قرار گرفتن آپارتمان در کوچه های بن بست و با عرض کم، یکی دیگر از مشکلات ساخت غیر اصولی می باشد که باعث ترافیک زیاد در کوچه شده و امکان عبور و مرور را با مشکلات زیادی همراه می سازد.
در برخی آپارتمان ها امتیازات آب، برق، گاز و... مشترک می باشد که سر ماه مشکلات زیادی را بین همسایه ها به بار می اورد.
می توانید هنگام خرید آپارتمان جدا بودن امتیازات را در الویت خرید خود قرار دهید.
برخی آپارتمان های ساخته شده به دلیل نداشتن نور گیری عالی اکثر روز را در تاریکی به سر می برند و لامپ های این واحد ها باید در طول روز روشن باشد تا روشنایی لازم را تامین نمایند.
تعداد طبقات و واحد های آپارتمان می تواند تاثیر زیادی در خرید  شما داشته باشد اگر به فکر آرامش هستید حدالمقدور به فکر خرید آپارتمان های تک واحده و با تعدا طبقات کم باشید.
اگر طبقات بالایی را برای خرید آپارتمان انتخاب نموده اید حتما از وجود آسانسور اطمینان کامل را حاصل نماید چرا که رفت و آمد زیاد پله ها ممکن است مشکلات غیرقابل جبرانی را برای پاهای شما به وجود آورد.
اگر واحد خریداری شده از موتور خانه برای  سیستم گرمایشی اسشتفاده می کند حتما از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید چرا که تعمیر آن هزینه زیادی برای شما در پی خواهد داشت.
در آخر مطمئن شوید که آپارتمان مورد نظر سند شش دانگ آزاد داشته باشد و اگر سند آن در رهن بانک باشد وام موجود را از قیمت خرید آن کسر نمایید.


 

۰۷ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
املاک مستغلات

بازار مسکن

بازار مسکن یکی از بازارهای پر مخاطب به شمار می رود که تقاضای زیاد برای خرید این کالای اساسی،همواره افزایش قیمت مسکن را در پی داشته است.
برخی افراد دید سرمایه گذاری از خرید مسکن داشته و همواره سعی در گران نگه داشتن این کالای اساسی تلاش خود را به کار گرفته اند.
از سوی دیگر رشد قیمت مصالح می تواند نوعی علامت برای افزایش قیمت مسکن باشد .
افزایش قیمت مصالح ساختمانی که در برخی موارد به بیش از دوبرابر رسیده است و عدم عرضه واحدهای خالی  دست در دست هم داده تا شاهد افزایش چشم گیر این کالای اساسی در مدت زمان کوتاهی بشویم.
این افزایش قیمت بی رویه مسکن باعث کاهش معاملات در این بازار شده است و کم تر کسی اقدام به خرید واحدهای خالی می نماید.

در این راستا دولت برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مسکن اقدام به اجرای طرح هایی نموده است که از جمله این طرح ها می توان به صندوق پس انداز مسکن، بازار رهن ثانویه مسکن،  فروش اقساطی مسکن، مسکن اجتماعی و حمایتی، مسکن قسطی کارمندان و طرح مسکن ملی اشاره کرد.

مسکن ملی برخلاف مسکن مهر که از اراضی خارج شهر برای تاسیس آپارتمان ها بهره برده بود در سطح شهرها تاسیس می شود.
طرح مسکن ملی که در چندیدن سال اخیر از سوی دولت اعلام شده بود خواهان زیادی داشت که از شرایط نام نویسی در مسکن ملی می توان به عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا به مدت پنج سال. و... اشاره نمود.

حباب قیمت مسکن به قدری شدید شده که خرید و فروش با ریسک بالا همراه است و مردم ترجیح می‌دهند فعلا دست نگه دارند. اما با توجه به ایجاد ثبات در بازار و اقتصاد کشور، قیمت مسکن نیز روبه کاهش است و بسیاری امیدوارند با متعادل شدن قیمت مسکن، فصل رکود نیز به پایان برسد.

وجود واحد های خالی در اکثر آپارتمانهای کلانشهرها حاکی از قیمت زیاد مسکن و عدم عرضه این واحدها توسط  افراد سود جو می باشد تا در حداقل زمان ممکن قیمت مسکن را افزایش داده و سود خوبی از این بازار کسب نمایند.
اگر دید سرمایه گذاری به مسکن نداشته باشیم شاهد افت قیمت مسکن و اجاره بها در چند ماه اخیر خواهیم بود که متاسفانه سودجویی برخی افراد اجازه شکسته شدن قیمت مسکن را نمی دهد.
 

۰۶ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
املاک مستغلات

عوامل موثر در ساخت و ساز

در دنیای امروز به خصوص در مناطق شهرنشین تغییرات چشم گیری رخ داده است که از جمله این تغییرات می توان به گسترش آپارتمانها در کلانشهرها اشاره نمود.
باتوجه به افزایش جمعیت و اهمیت محیط های زندگی، مسئله تراکم در محیط های مسکونی از الزامات شهرهای توسعه یافته می باشد.
کلیه افرادی که آپارتمان را محل سکونت خود قرار می دهند مستلزم به رعایت یک سری قوانینی می باشند که عدم رعایت این قوانین باعث نارضایتی همسایه ها می شود.
ساکنین آپارتمان ها باید هزینه مشترک و مستمری را که به بخش های مشترک مانند آّب،برق ، سرایدار و...را سر موقع پرداخت نمایند.
در کل نیاز به مسکن یک نیاز اساسی می باشد که هیچ کالایی نمی تواند جایگزین آن شود.در این زمینه افراد زیادی اقدام به ساخت و ساز در این زمینه نموده اند و سود خوبی را در بازه های زمانی مختلف از این راه به دست آورده اند.
برای ورود به دنیای ساخت و ساز همواره باید میزان سرمایه در نظر گرفته شود. دنیای ساختمان سازی با اتفاقات پیش بینی نشده ای همراه می باشد.


یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت ساخت و ساز، قیمت زمین می باشد که بر حسب متراژ و منطقه دارای قیمت های متفاوتی می باشد.
پس از تهیه زمین مسکونی ، تعدا طبقات، نوع اسکلت، عمق گودبرداری و... می تواند نقش مهمی در هزینه های ساختمان ایفا نمایند.
در صورتی که اسکلت فلزی برای سازه لحاظ شود، هزینه‌های سفت کاری تا ?? درصد افزایش می‌یابد. نکته دیگر در مورد سازه های فولادی لزوم داشتن حجم بالایی از نقدینگی می باشد.
برای سازه های بتنی بر خلاف سازه های فولادی می توان میزان سرمایه اولیه را کم در نظر گرفت.
کیفیت یک آپارتمان مستقل از نوع اسکلت آن می باشد به عبارت دیگر همواره یک ساختمان مقاوم می تواند با سازه فولادی یا بتنی بنا گردد که هر دو این اسکلت بندی ها در صورت اصول رعایت ساخت از استحکام قابل قبولی برخوردار می باشند.
نازک کاری به طور معمول دو سوم هزینه های ساختمان سازی را شامل می شود که کیفیت و نوع محصول خریداری شده در این قسمت می تواند تاثیر به سزایی در قیمت تمام شده آپارتمان داشته باشد.
همواره عوامل بسیاری در قیمت ملک تاثیر گذار می باشند که در این راستا افزایش قیمت مصالح در چند سال اخیر تاثیر زیادی برقیمت مسکن گذاشته است.


 

۰۵ خرداد ۹۹ ، ۱۷:۲۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
املاک مستغلات

قیمت بازار مسکن

همواره مسکن مکانی برای استراحت و آسایش افراد می باشد و نیاز به مسکن یکی از اساسی‌ترین نیازهای بشری است .
خانه معمولا خصوصی ترین محل زندگی می باشد و از امنیت و آسایش وِیژه ای برخوردار است .
امروزه به دلیل کمبود زمین های مسکونی بیشتر خانه ها به شکل آپارتمان در آمده اند و در کلانشهرها به دلیل ازدحام زیاد جمعیت آپارتمان ها پیشرفت چشم گیری نسبت به شهرهای کوچک از خود نشان می دهند .
قیمت ملک در نگاه اول رابطه مستقیمی با قیمت مصالح دارد و هر گونه افزایش قیمت در مصالح ساختمانی می تواند افزایش ملک را به دنبال داشته باشد.
 از جمله ویژگی‌های مهم مسکن و بازار آن، که سبب متمایز شدن آن از سایر بازارها شده است ، می‌توان ناهمگن بودن و عدم وجود کالای جانشین برای آن اشاره نمود.
کارشناسان اقتصاد مسکن نیز معتقدند در دو یا سه دهه اخیر میان نقدینگی و قیمت مسکن همواره رابطه مشخصی وجود داشته است.
 به عبارتی هر زمان که نقدینگی به سمت بازار مسکن و نه بخش تولید حرکت کرده است  قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار داده و جهش قیمتی در بازار آن رخ داده است .
یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن وجود افراد فرصت طلب در این زمینه می باشند که با سرمایه گذاری در این بخش در مدت زمان کوتاهی سود زیادی را نصیب خود کرده اند.
وجود آپارتمان های خالی در سطح شهرها هم چنان نشان از قیمت بالای این واحدهای خالی دارد به طوری که افراد بودجه لازم برای خرید مسکن مورد نظر را ندارند.
یکی از راهکارهای مهم در کاهش قیمت مسکن تعیین بودجه به انبوه سازان می باشد به طوری که آنها را موظف به تامین مسکن ارزان قیمت برای قشر کم درآمد نماید.
در این صورت به دلیل کاهش تقاضا برای خرید مسکن می توان تا حدودی شاهد شکسته شدن قیمت مسکن بود.
همچنین با افزایش تسهیلات بانکی برای خرید مسکن می توان قدرت خرید افراد را برای خرید این کالای اساسی افزایش داد.
از آنجا که افراد سمت تقاضا برای خرید مسکن در برابر سطح فعلی قیمت‌ها ، توان خرید ندارد بازار مسکن را در حالت رکورد قرار داده است که  انتظار کاهش بیشتر قیمت نیز وجود دارد.
این روزها شاهد تحرکاتی در بازار مسکن هستیم که طبق نظرات کارشناسان شاهد تعادل قیمت در این بازار خواهیم بود.


 

۰۳ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
املاک مستغلات

عوامل موثر در قیمت مسکن

همواره قیمت مسکن در کلانشهرها و شهرهای کوچک به عوامل مهمی وابسته است که از مهم ترین آن می توان به قیمت مصالح، تسهیلات بانکی و... اشاره نمود.
امروزه با افزایش فرهنگ شهر نشینی شاهد گسترش آپارتمان ها در سطح کشور هستیم که بر حسب متراژ و منطقه دارای قیمت های متفاوتی می باشند.
همواره در صنعت ساختمان مصرف کننده ها به سه دسته افراد متوسط و افراد مرفه دسته سرمایه گذاری دسته بندی می شوند.
دسته متوسط: این افراد در واقع پول لازم برای خرید مسکن ایده آل را ندارند و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا خانه ای برای زندگی تهیه نمایند و هیچ گونه دید سرمایه گذاری از خرید مسکن ندارند، این دسته از افراد جهت خلاصی از اجاره نشینی در خرید خانه دنبال مسکنی هایی  معادل بودجه خود می باشند.
دسته مرفه: این افراد معمولا بودجه لازم برای خرید خانه با امکانات پیشرفته را دارند و سعی در خرید خانه های بزرگ  و در موقعیت های بهتر می باشند که مانند دسته متوسط هیچ گونه دید سرمایه گذاری از خرید مسکن ندارند. در این راستا این افراد به زمان ورد به بازار مسکن هیچ توجهی نداشته و به دلیل داشتن بودجه کافی در صورت یافتن مسکن مورد نظر اقدام به خرید آن می نمایند.
دسته سرمایه گذاری: سرمایه گذاران معمولا به دو دسته سرمایه گذاری بلند مدت و سرمایه گذاری کوتاه مدت دسته بندی می شوند.
سرمایه گذاران بلند مدت همواره بر این باورند که خرید ملک و زمین هیچ گاه ضرر نداشته است و در هر شرایطی تلاش خود را به کار گرفته اند تا بازار مسکن به سود برسد.چرا که با بالا رفتن قیمت مسکن سود زیادی نصیب این افراد می شود.
سرمایه گذاران کوتاه مدت در واقع با شرایط بازارآشنایی کاملی دارند و در زمان های مشخص اقدام به خرید و فروش مسکن می نمایند و به دنبال سود در کوتاه مدت هستند،این افراد با در دست داشتن نبض بازار مسکن دنبال سود از خرید و فروش می باشند.
اعطای تسهیلات به انبوه سازان و موظف کردن آنها برای ساخت واحد مسکونی برای خانواده های کم درآمد می تواند تاثیر زیادی برقیمت مسکن داشته باشد.
چرا که افزایش واحد های خالی و عدم تقاضا برای خرید مسکن می تواند کاهش محسوسی در قیمت مسکن به بار آورد که در این راستا شاهد کاهش اجاره بهاء در سطح کشور خواهیم بود.

۰۱ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
املاک مستغلات